srijeda, 4. studenoga 2015.

Krumpirova juha na baranjski način



Kad pomislim na Baranju, prvo što mi pada na pamet su fina jela s riječnim ribama, gulaši i vino. U ovom postu toga nema. Osim vina. Uvijek ima vina.
U prošlom postu sam obećala nešto na žlicu za ove sunčane ali hladne dane.
Krumpirova juha se pokazala kao dobar izbor. Brzo se sprema, nije teška priprema, ima i juhe i mesa i fino grije. Recept sam iskopala ali sam ga, kao i obično, malo prilagodila našim zahtjevima.


Recept:

0,4 kg krumpira
0,5 kg suhih svinjskih rebara
0,3 kg kobasica
1 glavica luka
2 češnja češnjaka
2-3 žlice brašna
crvena paprika
svinjska mast
2 dcl kiselog vrhnja
1 dcl bijelog vina
2 jaja


Prva stvar, nisam imala rebra već sam prije koji dan kupila u mesnici neke lijepoizgledajuće suhe kosti koje sam imala namjeru skuhati u nekom ćušpajzu no pošto se to nije dogodilo, iskoristila sam ih za ovaj recept. Vjerujem da bi rebrica bila puno bolja ali i ovo je bilo odlično.
Pošto baš nisam spretna sa satarom, prepustila sam Zvonimirovom tati da mi kosti isječe na sitno prije kuhanja. To se učinilo kao dobar potez jer je njemu bila za to potreba minuta a da sam sama to radila, vjerojatno ne bih sad pisala ovaj post već bih još uvijek pokušavala pogoditi kost satarom. Puno mu hvala na tome..
Također smo u frižideru imali češnjovke koje su čekale da ih se skuha pa sam njih skuhala u juhici dok sam kosti kuhala posebno.


Ajmo redom. Svinjsku mast sam stavila u lonac i na nju nasjeckani luk i češnjak u komadu. Užasna sam i zapravo ne volim jest češnjak. Volim njegov miris i okus ali ne volim ga zagristi. Tako da je moja metoda da cijele češnjeve malo pritisnem i ubacim u jelo.


Na prodinstani luk sam dodala krumpir narezan na kockice i to posula crveno slatkom paprikom. Zalila sam vodom u kojoj se kuhalo suho meso, stavila u juhu kobasice da se kuhaju i pustila da se krčka dok krumpir ne omekša.



Pripremila sam u međuvremenu smjesu kojom ću zgusnuti juhu i to od kiselog vrhnja, bijelog vina i tri žlice brašna (količina brašna ovisi o količini tekućine u juhi, meni je bilo dovoljno tri žlice).
Kad se krumpir skuhao, ubacila sam vrhnje u njega. Miješala k'o luda da mi se slučajno neka grudica ne bi napravila. Fino se zgusulo, Posolila sam, popaprila i vrijeme je za jaje. Dva jaja sam umutila i u tankom mlazu dolijevala u juhu. To me podsjeća na moju najdražu brzinsku juhu, prežganu ili ajnpren juhu. Odmah je volim.



Još sam malo pustila da provri, i to je to, juha je gotova.
Odvojila sam meso od kuhanih suhih kostiju, kobasice narezala na kolutiće i vratila u juhu, dodala sjeckanog peršina i poslužila.
Možete dodati malo ljute paprike za više okusa, ili još koju žlicu jabučnog octa ako volite kiselije juhe.


Nakon što sam dočekala da se tanjur juhe pofotka, prejela sam se. I ovo je jedno od jela za koje prije nisam znala i koje me oduševilo. Zaista jednostavno a tako ukusan obrok. Ponovit ću ga sigurno. Hvala Baranji do slijedećeg baranjskog recepta, možda neki šaran? Vidjet ćemo.


Nema komentara:

Objavi komentar